24 Şubat 2015 Salı

Çizgi Roman

Comics hep ilgimi çeken ama uzak kaldığım bir mevzuydu. Spider Man, X - Men vs. ilgili bilgilerim 90'larda TV'de izlediğim çizgi filmlerden, ya da  2000 sonrası patlayan süper kahraman filmlerinden ibaretti. İstanbul'da yaşarken Gerekli Şeyler'e gidip çizgi romanlara bakmaya bayılırdım. Ama hiç almadım. İlk olarak gözümde çok büyüyordu. Nereden nasıl başlayacağıma dair hiç bir fikrim yoktu. Ayrıca ciddi anlamda para harcatan bir zevk. Bir de bende koleksiyon manyaklığı olduğundan internetten indir oku da yapamıyorum. Dediğim gibi hem özenip hem de amann bir şeyden de eksik kalayım diye uzak duruyordum. Fark ediliyordur ki sürekli di'li geçmiş zamanda yazıyorum :)



Tee bu kadar zaman bulaşmadıktan sonra başlamama neden olan süper kahraman film fulyası olmadı enteresan bir şekilde. Geçen sene frpnet.net'te okunması gereken çizgi romanlar tarzında bir haber vardı. Orada "Y: The Last Man"i gördüm ve çok ilgimi çekti. Dünya da bütün erkekler bir anda yok olursa neler oluru konu alan bir seri. Bookdepository.com'dan (muhteşem bir site) bir tane alayım bakalım diye 1. sini sipariş ettim. Ve tabi ki o zamandan beri kendimi durduramıyorum. Okuyacak o kadar çok şey var ki. Üstüne İzmir'e Arkabahçe Çizgi Roman Dükkanı açıldı, tuzu biberi oldu yeni saplantımın. Altevren.net diye harika bir site keşfettim. Burada insanlar üşenmemiş ciddi ciddi benim gibi bir anda olaya balıklama dalanlara yol gösterici dosyalar hazırlamışlar. Açıkçası hala Marvel ve DC evrenine girmeye cesaret edemedim. Çünkü çooooook fazla şey var ve ipin ucu kaçtı mı yandım. Şimdilik Vertigo ve Image yayınlarından çıkan serilere bakıyorum. Bir de belki de artık yaşımdan dolayı daha çok ilgimi çektiler.



Y: The Last Man'i bitirdim. Çok bomba başladı ama sonunu çok sevdim diyemem. Fables'da 4. Volume'deyim. Tam çıtır çerez. Bildiğimiz masal kahramanları günümüz New York'unda gizli bir şekilde yaşarsa. Yani aslında bildiğimiz kahramanları çok daha gerçekçi ve adult bir şekilde görmek çok eğlenceli. The Walking Dead, Avatar: The Last Airbender, Sandman, Sex Criminals... Aldığım kütüphaneme girip sırasını bekleyenler. Ama asıl en son başladığım Saga. Tek kelime ile aşık oldum. Space opera tarzında, korkunç bir hayal gücü, muhteşem çizimler...



Daha yolun çok başındayım. Vakit az, nakit böle giderse baya azalacak. Geçte olsa başladığım için memnunum. Eh artık anime, manga kaldı hala uzak durmaya çalıştığım. Gerçekten de bir şeylerden eksik kalayım.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder