18 Eylül 2013 Çarşamba

Bir dönemin bitişi: "Zaman Çarkı"

2004 senesinde başladığım "Zaman Çarkı" (The Wheel of Time,1990) maceram 2 hafta önce son buldu. Son kitabın, son sayfasını kapattıktan sonra tarif edilemez bir boşluk hissettim. Okurken ara ara ağladığımı da itiraf etmem lazım. 14 kitaptan oluşan "Zaman Çarkı" şu ana kadar yazılmış en epik fantezi serilerinden biri olmasının yanı sıra benim için ayrıca önemliydi. O karakterlerle beraber bende büyüdüm resmen.



Korkunç sayıda barındırdığı karakterleri, ayrıntılı ve çeşitli kültürleri, aynı anda gerçekleşen maceraları hakkında saatlerce konuştuğumu bilirim. Tabi bu kadar sevdiğini söylerken seriye ne kadar hakimsin diye sorsalar anında uzarım oradan. Neredeyse her kitap arasında 1-2 sene beklemek zorunda kaldığım için unuttuğum çok şey var. Son kitapta bir çok karakteri tekrar görüyoruz ve bir çok kere 'bu kimdi yahuu' diye sormadım değil. Spoiler yeme korkusuyla da wikiye de bakamadım. 1 sene içerisinde tekrar en baştan başlamayı planlıyorum. Bu sefer daha sindire sindire okuyacağım. 1000 sayfalık kitabı sanki biri kaçıracakmış gibi 2 günde bitirmeyeceğim. Hatta zibilyon tane karakteri düzgün hatırlayabilmek için sözlük bile tutmayı düşünüyorum.



"Zaman Çarkı"yla, favori karakterlerimle ilgili yazabileceğim çok şey var ama şimdilik sadece son kitap olan "Işığın Anısı"ndan (Memory of Light, 2013) bahsetmek istiyorum. Robert Jordan'nın serisini bitiremeden vefat etmesi yüzünden son üç kitabı Jordan'nın notlarından faydalanarak Brandon Sanderson yazdı. İlk iki kitap gayet başarılıydı, Robert Jordan'nın eksikliğini pek hissettirmedi. Ama ben açıkçası son kitapta hayal kırıklığına uğradım. Çok daha farklı bir son beklerdim. Ama benim için sorun sadece son da değil, kitabın geneli. En sevdiğim karakterlerin geri planda olması, olay örgüsü... Kitabı bitirdikten sonra hissettiğim boşluk bir süre sonra öfkeyle yer değiştirdi ama tabi elden gelen bir şey yok. Zaten seriye tekrar başlamak istiyordum. Son kitaptan sonra ise kesin karar verdim.






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder