5 Eylül 2013 Perşembe

"Korku Seansı"

Eskiden neredeyse vizyona giren her filmi sinemaya gider izlerdim. TV teknolojisinin gelişmesiyle doğru orantıda artan tembelliğimin üzerine sinemanın ekonomik boyutunu da ekleyince gitme sıklığım gün geçtikçe azaldı. Hatta artık neredeyse 'en son ne zaman gitmiştim yaa' diyecek kadar az. Sinema alışkanlığım yerini o hafta çıkan her DVD'yi almaya dönüşmüştü. Arşiv ve koleksiyon hastalığımın azdırdığı DVD alma manyaklığım da, internetin hızlanması ve torrent gibi tanrı vergisi icatlar sayesinde neredeyse bitti. Ancak kullanılan mekanlar yada aletler değişse bile,  film ve dizi izlemek hala en keyif aldığım şeylerden biri.

Doğum günüm nedeni ile Cinemaksimum bana bir kıyak yaptı ve istediğim bir filme 2 kişilik sinema bileti hediye etti. Beleş bilet olunca eşimle beraber uzun bir aranın ardından sinemada film keyfi yaptık. Seçtiğimiz film ise: "Korku Seansı" (The Conjuring, 2013) Filmle ilgili yorumlarıma geçmeden önce şunu belirtmem lazım. Sinema da film izlediğim süre boyunca aslında yok pahalı, aman evde daha rahat önermelerinin ötesinde neden artık sinemaya gitmediğimi anladım. Etrafımda yanındakiyle hiç durmadan konuşan çiftlere gidip kafa atasım geldi. Abartmıyorum. Yani korku filmi esnasında insanların dikkatli olması lazım yoksa bir cinnete bakar her şey. Gerçekten film izleme kültürü olmayan bir toplumuz. Ne emeğe ne de etrafımızdakilere saygımız var. Daha uzun uzun yazar, söverim de kendimi gaza getirmekten başka bir şeye yaramaz.



"Korku Seansı", "Testere" (The Saw,2004) filminin yaratıcısı tarafından yönetilmiş. İçinde türünün bütün klişelerini bol bol barındıran, gerçek bir hikayeden uyarlandığını iddia eden bir korku filmi. Hiçliğin ortasındaki eski eve taşınan, bol çocuklu mutlu bir Amerikan ailesi ve onlara musallat olan doğaüstü varlıklar. Ama (koca bir AMA) film boyunca gerilmekten kopma noktasına geldim. Baya baya bazı sahnelerde gözümü kapattığımı itiraf etmem lazım. Filmin bazı yerlerinde temposu düşse de, genel olarak beni oldukça tatmin etti. Yani senaryosuna çok takılmadan, gerilmek ve korkmak asıl amaçsa, bu film bunları oldukça yerine getiriyor. Ayrıca bir korku filmine göre, görüntü ve mizansenin de gayet başarılı olduğunu söylemem lazım. Yani bence her türlü gideri var.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder